Thursday, April 10, 2014

Sepatutnya Harini...

بسم الله الرحمن الرحيم

Yeah..memang sepatutnya harini..sepatutnya ayie balik ke kampung halaman tercinta harini. Sepatutnya saat ni ayie da ada di rumah kat Taiping bersama keluarga..Tapi apa kan daya, demi tugasan ayie terpaksa tunda balik kampung. Mungkin hujung minggu nanti baru boleh balik..Perasaan? Ofcoz ayie sedih..cuti yang tak seberapa lama ni sepatutnya ayie habiskan bersama keluarga tapi sebab tugas sebagai pelajar memaksa ayie untuk tidak pulang ke kampung harini. Huwwaa....=/


Nasib tiket bus belum di beli lagi. Kalau tak bazir je..Ayie sendiri pun memang jenis tak suka beli tiket nak balik kampung. Sebab nanti last minit punya hal macam ni terpaksa burn macam tu je tiket. Ayie lagi suka naik bus loncat. Lagi adventure. Ayie memang jenis tak kisah pasal nk beli tiket sebab nak balik Taiping dari Kedah ni boleh naik bas loncat-loncat je..Ayie lagi suka macam tu. Ada tiket ada..takde tiket pun tak berapa kisah. Mak ayah ayie yang selalu risau kalau ayie tak beli tiket. Semalam kol mak ayah cakap "saya tak jadi balik hari khamis..ada kerja nak kena buat..hujung minggu nanti saya balik" Ayah cakap apa kat ayie.."hang tak boleh ka balik dulu sat..sat ja pun tak boleh ka balik..Tak boleh takpa la.." (sat=sekejap) huwaaa..nak menitis airmata ayah tanya macam tu. Dok tengah taip ni pun bergenang je. Ampun mak ayah..bukan sengaja saya tak balik..saya memang akan balik jugak, maafkan saya..=(

Sekarang baru ayie rasa macam mana rasa dok di perantauan..walaupun bukan jauh mana tapi kadang tanggungjawab tu membataskan segalanya..Kalau la ayie ni ada transport, ada kereta ke lama da ayie balik..Tapi apakan daya. Ayie faham apa yang mak ayah rasa. Dah sebulan lebih ayie tak balik Taiping..sungguh, ayie rindukan keluarga ayie..Ayie nak baliiikkkkkk....=(

p/s: Ni kalau dengar lagu Sudirman Dari Jauh Ku Pohon Ampun Maaf mau menangis teresak-esak ni...

2 comments:

  1. Assalammualaikum.
    Heyy, jomm join giveaway ni.
    Im really hoping.
    http://nuraaisy.blogspot.com/2014/04/1st-giveaway-by-nuraaisybscom.html

    :D

    ReplyDelete