Thursday, April 3, 2014

Cerita Dinner

بسم الله الرحمن الرحيم

Setiap semester aktiviti yang boleh dikatakan wajib ialah dinner fakulti. Tujuan adalah untuk meraikan senior yang berada di last semester dan meraikan mereka yang dekan (untung la yang dekan tu kan, huhu) Setiap semester ada la tema-temanya. Dan untuk semester 2 dulu tema nya adalah "Color Block" tapi ayie tak pergi atas beberapa faktor (err yeke =D) Haha..abaikan. Yang pasti acara dinner memang tiap-tiap semester akan ada. Jom layan gambar.


Ni semester 1. Temanya adalah "Garden Glamarous". Baju tak kena langsung dengan tema kan. Jadi la, pakai la apa yang ada. Buat susah-susah je nak kena beli baju bagai. Pick & match je mana yang ada, huhu Semester 1 da la kena buat pesembahan. Satu kelas kena buat. Malu jangan cakap la. Bukan di bidang ayie kan..Kitorang buat flashmob.


Haa..yang ni pulak semester 3. Temanya adalah "Glittering". So kena pakai yang 'bling-bling' la kan. Ayie seperti biasa. Takde nak pakai yang vogue bagai. Just baju kurung moden yang ada 'bling-bling' gitu. Simple! Yang penting dinner kali ni ayie dapat cabutan bertuah,hehehe



Yang ni pulak semester lepas, semester 4. Temanya adalah "Corporate". Just pakai dress dengan cardigan ala-ala blazer gitu. Again, simple!. Dinner yang ni batch ayie yang handle. Memang da adat semester 4 yang akan handle dinner fakulti. Banyak pengalaman dikutip masa handle dinner ni. Ayie ditugaskan di bahagian protokol. Salah satu nya adalah iring VVIP. Gementar jugak la kan. Tapi tu la pengalaman. 

Dan untuk semester 5 ni temanya adalah "Retro". Ayie dan member-member kelas masih lagi berkira-kira nak pergi ke tak,haha Nampak tak 'ketidakikhlasan' disitu. Ampun pensyarah, kami bercadang taknak pergi..huhu Tapi akan di fikir-fikirkan lagi. Dinner bulan 5 depan kalau tak silap ayie. Apa-apa pun , setiap dinner ada kenangannya tersendiri. Ayie hargai setiap kenangan yang ada sebab takkan berulang kembali dah..Love the moment! =)

p/s: Apa yang ayie perasan, semester 1 kurus, semester 2 tembam cket, semester seterusnya tambah lagi tembam dan hasilnya, sekarang  + + + lagi tembam,huwwaa..


6 comments:

  1. Mase blaja dulu zumal tak pernah join dinner, sekarang baru rasa rugi tak join. Hehe :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan..ayie pun fikir camtu,sbb tu g je walaupun t'paksa..=D

      Delete
  2. kurus la.. ok lah tu.. jgn kurus lg tau.. :)

    ReplyDelete