Wednesday, April 30, 2014

Open Book Test

بسم الله الرحمن الرحيم

Teruja betul! Pagi semalam ada test dan ia adalah OPEN BOOK TEST! Waa..first time tau sepanjang 5 semester ayie belajar ni ada open book test. Mana tak teruja kan..baru nak rasa macam mana open book test tu. Nampak macam best kan? best tu memang best tapi terkejar-kejar la. Masa yang diberi adalah 40 minit untuk 4 soalan short essay. Takde masa da nak tengok kiri kanan. Dok kalut selak buku dengan slide note je. Bila tak jumpa mula la nak bebai,haha padahal malam sebelum tu study da tapi dah kalut-kalut cari mula la tak jumpa bagai kan..Alhamdulillah boleh la jawab berkat dari kebaikan lecturer yang mengizinkan kami buat open book test, walaupun pada awalnya adalah test macam biasa tu. Thanks misz! Sayang betul la dengan misz!hehe =)

Sumber: Google

Ni la yang ayie rasa masa dok study malam sebelum tu. Punya la hoping kot-kot esok tu lecturer baik hati nak buat open book test kan. Last-last merasa jugak, Alhamdulillah.. Alangkah indahnya kalau semua test adalah open book test,haha (berangan je la kan)

Sumber: Google

Ayie rasa betul la tujuan open book test ni di adakan. Dari situ dapat nilai kemampuan students dapatkan jawapan yang relevant dalam masa yang ditetapkan. Walaupun nampak macam meniru je kan, macam tak exam pun kan tapi tersangat la mancabar minda. 

Actually ni nak kata first time pun tak jugak rasanya. Sebelum ni 2 semester final exam yang kena bukak buku untuk dapatkan jawapan. Tapi buku tu lebih kepada terms dengan rules la. Siapa-siapa pernah terlibat dengan library atau memang ambik kos library macam ayie mesti pernah dengar tentang AACR dengan Subject Heading. Dua subject ni memang wajib bukak buku untuk dapatkan terms dengan rules untuk jawapan. Memang tak cukup masa walaupun 3 jam yang diberikan. Sangat mencabar! Tapi tetap ada kebaikannya la kan. At least rasa yakin cket dengan jawapan yang diberikan tu..Apa-apa pun, ni adalah pengalaman baru untuk ayie. Semakin banyak kita belajar, rasa macam banyak lagi yang kita tak tahu sebenarnya..Teruslah menagih ilmu yang bermanfaat =)

p/s: Life is a test, but it is open book

8 comments:

  1. selalunye open book test ni lg susah rasanye....penah gak dulu lecturer buat open book test....last2 tutup buku....

    ReplyDelete
  2. Best nye open book test . Sis Ayie saya terlepas tahu pahal tuntut hadiah GA tu . Dah tukar orang ke ? Alahh . Saya tak terperasan lah entry akak :'(

    ReplyDelete
    Replies
    1. da dear..sory..akak da post pun barang tu,xpe2..nt join lagi ye dik..xmo cedih =)

      Delete
  3. selalunya open book test ni susah..:(

    ReplyDelete