Friday, April 4, 2014

Fasa Perkahwinan

بسم الله الرحمن الرحيم

Eh!Kahwin pun belum pandai-pandai je nak cakap pasal kahwin kan..Takde la,ayie nak share je. Tak salah kan share info yang berguna dan peringatan untuk diri sendiri, huhu 
Orang tua-tua kata:

5 Tahun Perkahwinan (Fasa 1) - Sentiasa diuji dengan kesempitan & kekurangan harta. Ada je yang tak cukup. Kena banyak bersabar tempuh fasa ni.

10 Tahun Perkahwinan (Fasa 2) - Allah dah mula buka 1001 pintu rezeki ke arah kestabilan. Alhamdulillah..

15 Tahun Perkahwinan (Fasa 3) - Kehidupan lebih simple tapi stabil dari segala sudut

Sumber: Google

Semoga Allah memberi kemudahan dan kekuatan dalam menjalani kehidupan bersama keluarga tercinta hingga ke syurga..Amiin =)

-Salam Jumaat-

4 comments:

  1. as salam...,

    wahhh....yg belum kahwin tu la yg kena cedok ilmu ... :D

    thnx 4 sharing ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan..kena cedok bnyak2 ni,btw sis..sy selalu tak dapt komen kt blog sis, x jumpa nk klik komen,camne ye.. =/

      Delete
  2. betul2. erk blom kahwin tapi tahu semua tu. mmg susah masa dalm fasa1

    ReplyDelete
    Replies
    1. tau cket2 je,hehe kutip ilmu perkahwinan =)

      Delete