Sunday, March 30, 2014

Pemilik Cintaku Setelah Allah & Rasul

بسم الله الرحمن الرحيم


Mesti ramai yang pernah baca buku ni kan ataupun pernah dengar tajuk ni kan..Buku ni lama da sebenarnya tapi ayie tak tau since bila. Ayie kenal dengan buku ni masa zaman ayie form6 tahun 2009/2010. First time baca ayie jatuh hati da dengan buku ni. Bagi la baca banyak kali pun ayie tak bosan lagi setakat ni,huhu Dan kali ni ayie baca novel ni sebagai rujukan untuk assigment ayie, Ontology of Love. Banyak input yang ayie dapat, Alhamdulillah..Korang yang belum baca kalau nak tau isi buku ni cepat-cepat pergi cari tau. Bagus pengisian dia.

-Buat pemilik cintaku-
"Dengan izin Allah seandainya telah tercatat jodoh kita, 
akan bertaut jua ikatan kita melalui sebuah ikatan yang halal iaitu nikah. 
Saat di mana lafaz aku terima nikahnya diungkapkan 
saat itulah kita akan bergelar suami isteri yang sah.
Ketahuilah bahawa aku mengagumimu bukan kerana rupamu, bukan juga kerana kepandaianmu. Tetapi aku mengagumimu kerana agamamu, 
kerana peribadimu. 
Saat kau mengalunkan ayat-ayat suci al-Quran 
sugguh tenang aku mendengar setiap ayat yang dilafazkan. 
Saat kau menjadi imam kepada ahli makmum yang lain, 
terkedu aku mendengar bacaan ayat-ayat suci yang kau lafazkan. 
Sungguh jelas dan lapang dadaku mendengarnya. 
Sungguh, aku tertawan dengan keperibadianmu. 
Semoga kau terus istiqamah dan bertambah kuat imanmu. 
Aku disini hanya mampu mendoakanmu dan berusaha untuk mensolehahkan diriku. Insyaallah..Allah itu Maha Mengetahui.. "
-atiQah-

p/s:Hanya sebuah nukilan =)

4 comments:

  1. bestnyee buku niee.. dah lama nak beli.. lagi pun suke sgt ngan hasil coretan fatimah syarha niee.. untung ayie dh ade buku nie..huhu..

    ReplyDelete
  2. ada dah, tapi tak baca, itu la,klu dah ada depan mata memang dibaikan ja, huhuhu..

    ReplyDelete