Monday, June 23, 2014

Perubahan Perlukan Kesabaran 2

بسم الله الرحمن الرحيم

Sebelum ni pun ayie ada cerita pasal perubahan perlukan kesabaran ni.. Yup, memang sangat perlukan kesabaran. Yang paling penting adalah ISTIQAMAH. Ayie bukanlah sesempurna mana, hanya berusaha sedikit demi sedikit untuk melakukan beberapa perubahan. Ayie bukan apa, yang selalu ada dalam pikiran ayie ni ayie takut kalau-kalau setiap perubahan tu akan menjadi fitnah pulak pada agama. Contohnya, ayie pernah cerita sebelum ni. Sorang muslimah ni pakai tudung labuh tapi meniru dalam periksa. Ayat pertama lecturer cakap, "oo..dia beselindung disebalik tudung labuh tu ye.." Tak ke ni akan jadi fitnah pada agama. Disebabkan perangai dia, tudung labuh tu yang disalahkan. 

Hurmm..yang penting, dalam setiap apa jua yang kita lakukan ilmu tu penting. Cari ilmu banyak-banyak. Ayie sendiri masih dalam proses kutip ilmu dan dalam masa yang sama cuba istiqamah semampu mungkin. Memang payah, tapi Insyaallah, Allah ada bersama. Yakin dengan Allah, hati akan lebih tenang..=)


Sumber: Google
Nampak macam lawak-lawak je kan, tapi mendalam tu maksudnya..=)
18 June 2014

3 comments:

  1. Adehh..tak pasal2 je tudung labuh dipersalahkan. Hmm..patutnye salahkan perangai. Banyak maksud mendalam ye entri awak kali ni :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan..disebabkan die pakai tudung labuh tp dia buat perangai tudung tu yg di p'salahkan..hurmm

      Delete
  2. betul tu..nak betulkan orang kena lemah-lembut, baru orang tu tersedar. kalau main terjah je, susah dia nak berubah

    ReplyDelete