Tuesday, May 20, 2014

Liebster Award I

بسم الله الرحمن الرحيم


Ayie sejujurnya tak berapa faham pun apa sebenarnya Liebster Award ni,huhu Entry ni pun ayie buat dengan merujuk blog member-member lain. Tibai je la kan. Janji kita tak menghampakan orang yang da tag kita kan. Ayie di tag oleh empunya blog si cantik manis ni, ain / mawar putih. Sebagai tanda penghargaan, ayie akan jawab sebaik mungkin soalan awak ye..=)

Ceritakan latar belakang anda
Nama ayie yang sebenar ialah Nur Atiqah dan berasal dari Taiping, Perak. Ayie anak sulung daripada 3 beradik. Ayie adalah bekas pelajar form 6 di SMKA Sultan Azlan Shah, Bota, Perak. Masih belajar lagi dan sekarang berada di semester 5. Ayie melanjutkan pelajaran di peringkat ijazah di Uitm Merbuk dalam jurusan pengurusan maklumat. Pernah bekerja sebagai guru KAFA dan bercita-cita untuk menjadi seoarang pendidik

Sebagai pengguna, anda setuju tak dengan GST? Nyatakan sebab
Secara peribadi, ayie tak rasa kan yang GST patut di laksanakan sekarang. Memang terdapat kebaikannya untuk negara tapi sebelum nak laksanakan tu kena ambil kira pelbagai aspek dulu. Kena selidik dulu sejauh mana kemampuan rakyat kalau GST dilaksanakan. Tu hanya pendapat ayie la kan..

Tahukah anda plastik diperbuat daripada apa? Ketika beli barang, anda selesa menggunakan beg plastik atau beg kitar semula? Kenapa?
Dari apa yang ayie baca dan tahu la kan plastik ni diperbuat daripada bahan penambahan polimer. Ada juga beg plastik yang di buat daripada kanji. Kalau ayie lagi bagus guna beg kitar semula. Kan dapat menjaga bumi kita ni. Lagi bagus, ayie kadang tu pergi beli barang hari sabtu tak bawak beg apa pun. Sumbat je dalam moto,hehe

Adakah anda mengamalkan supplement atau jamu? Nyatakan jenis supplement atau jamu beserta khasiat
Yup, ayie ada amalkan makan supplement. Supplement yang ayie makan adalah EPO. Khasiatnya yang dapat rasakan, buat kan ayie kurang rasa cepat letih. Bertenaga je. EPO ni jaga dalaman jugak tau. Contoh macam dari segi period. Kira lancar la.

Pandangan anda tentang kos perbelanjaan kahwin sekarang
Ermm..bagi pemerhatian ayie la kan, kos kahwin sekarang tinggi la. Kalau tak habis 10 ribu tu kira bagus la. Tapi payah la kan kenduri kahwin sekarang bawah 10 ribu. Ayie secara peribadi, rasa kesian jugak dekat kaum Adam ni jenuh nak pikir duit untuk kahwin..emm

Jika diberi cuti 6 bulan, apa yang ingin anda lakukan?
Haa..apa lagi, ayie nak kerja la. Nak kumpul duit nak kahwin! haha boleh camtu. Lagi satu, ayie nak habiskan masa dengan family sebaik mungkin. Nak selalu ada dengan family ayie.

Pendapat mengenai dunia blogging dan apa kepentingan seseorang itu berblog?
Dunia blog bagi ayie sangat menyeronokan. Ayie enjoy dengan dunia blog. Dapat ramai kawan, semua baik-baik. Kepentingan berblog tu depands dengan individu tu sendiri. Ada yang berblog untuk tambah duit, promote produk ke. Dan bagi ayie pulak, untuk dapat ilmu yang bermanfaat dari rakan blog semua. 

Anda seorang yang mementingkan jenama?
Sejujurnya tak. Ayie tak kisah pun. Janji selesa dipakai dan kualiti pun elok ayie oke je..

Perkara terbaik dalam hidup pernah anda lakukan
Yang paling ayie ingat ayie dengan adik ayie ada tolong sorang makcik ni baru lepas kena ragut. Kesian dia..Lagi sadis kejadian tu berlaku petang raya. Esok tu nak sambut raya Aidilfitri. Kesiannya dengan makcik tu..Walaupun kecik je pertolongan kami, kami teman je makcik tu sementara tunggu polis datang, call polis tapi besar la impak dia kat kami. Insaf jap dengan ujian yang Allah tunjuk..

Berapa umur anda tahun ini?
Jeng..jeng..jeng..23 tahun.

Jika diberi peluang, apakah perkara yang paling anda teringin lakukan?
Ayie nak bahagiakan mak ayah ayie, family ayie. Ayie nak diorang gembira dengan ayie. Ayie akan buat apa saja untuk kebahagiaan diorang. Ayie tak nak kecewakan diorang. Tu la perkara yang paling ayie teringin lakukan.

Fuuhh..da macam buat assigment kan,hehe Ayie tak tag siapa-siapa ye. Korang boleh la singgah blog si cantik manis ain ni tau =)

p/s: Best jugak jawab-jawab soalan ni

No comments:

Post a Comment