Sunday, March 1, 2015

Projek Tabung

بسم الله الرحمن الرحيم



Hahah ! Nampak tak kegatalan di situ? Muaahaha Tak kisah la nak kata gatal ke apa, yang pasti ni projek baru ayie. Sebenarnya sebelum ni pun menabung jugak. Cuma nya tak pernah label apa² pun. Tapi aritu ada terbaca satu blog ni. Pasal cara berkesan menabung. Antaranya, label tabung kita tu. Kalau kata kita nak menabung tu untuk beli kereta, kita label la tabung kereta.. Haa tu contoh la. 

Keduanya, kita kene consistent menabung ikot kemampuan. Kalau kata kita mampu sehari RM5 kita masuk kn la RM5. Yang penting consistent dengan amount tu. Janji ikut kemampuan. Macam ayie, ayie ikut suka hati ayie, hahah ayie rasa nk letak ayie letak la. Dalam seminggu kena letak. Sekurang² nya RM1. Kalau mampu letak lebih cket.. Haa macam tu la cerita nya serba sedikit.

Ohya! Ada jugak ayie baca orang yang buat tabung bila dia rasa dia buat salah dia akan masuk kan duit dalam tabung tu. Kira macam tebus kesalahan la. Then duit tu akan di sedekahkan di masjid.  Ada jugak yang create tabung sedekah dalam family dia. Cukup bulan derma ke masjid. Mulia nya hati diaorang kan..

Macam ayie pulak, ayie rasa kepentingan ayie sekarang ayie nak menabung untuk kahwin. Sekurangnya, dapat tampung untuk bertunang. Niat nak kahwin da lama ada. Cuma keadaan dan kewangan belum mengizinkan. In Sha Allah, Allah lebih tau mana yang terbaik untuk hambaNya. Kita manusia hanya mampu merancang. Walau apa pun niat kita, in Sha Allah Allah akan tolong kita. Sama² usaha ye.. =)

No comments:

Post a Comment