Monday, February 2, 2015

Praktikal di Arau - Rumah Baru, Tempat Baru

بسم الله الرحمن الرحيم

Alhamdulillah.. sesi praktikal baru je bermula harini. Ayie di tempatkan di UiTM Arau. Actually memang first choice UiTM Arau. Second choice Perbadanan Perpustakaan Awam Kangar. Kedua2 nya di Perlis. Kenapa ayie pilih Perlis untuk berpraktikal? Kenapa tak kat Perak je, ayie kan orang Taiping.. Kenapa? Sebab utama nya entah la kenapa. Sebab takde dalam senarai pun Perlis ni. Ingat nak dekat USM Nibong Tebal. Masa masok semester 6 lepas baru rancang nak ke Perlis. Satu, adik ayie ada sini di UiTM Arau. Kedua, ayie sengaja nak merantau sendiri. Nak try rasa macam mana dunia pekerjaan sebenar tanpa family di sisi. Jauh dengan family. 

Dan ayie jugak sengaja taknak dengan member2 sebab nak rasa sendiri kerja tanpa ada kawan yang kita kenal rapat. Sebab nanti bila betul2 kerja pun belum tentu kita dapat satu tempat dengan member2 kita. Jadinya ayie nak mula blajar dari praktikal. In Sha Allah..semoga dipermudahkan.. Tu je niat ayie. Nak cuba build up diri sendiri kat tempat baru. Dengan member baru, dengan staff library semua. Memang ayie pernah kerja da sebelum ni, tapi tak same la dengan yang ni. Yang ni di nilai kaw2 punya. Cuak.....huhu


Hal rumah sewa pulak, Alhamdulillah 2 minggu sebelum habis belajar lagi ayie da dapat rumah sewa yang dekat dengan tempat kerja ni. Kurang dari 10 minit da sampai, heheh Ada 3 lagi member ayie dok sekali. Diaorang praktikal dekat Perbadanan Perpustakaan Awam Kangar, So far, oke la rumah ni. Ayie cuba sedaya mungkin untuk selesa kan diri di tempat baru. Semuanya harus berdikari.Pandai2 la bawak diri. Dah besa kan.. Kata nak kahwin 2016, haha ye2 je ayie ni..  #SaveTheDate (Doa2 kan la ye semoga dipermudahkan)


Yang penting, kat mana pun tinggal jauh di perantauan mesti letak gambar orang2 yang tersayang..huhu Jauh di mata dekat di hati =)

"Sesungguhnya sesudah kesulitan itu ada kemudahan" -alInsyirah:6

4 comments:

  1. perpustakaan tu ambik tak untuk student admin ? macamana awak apply untuk intern dkt situ ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. maaf lambat reply, sy tak pasti untuk student admin dorg ambik ke x, mcm sy isi borang yang pihak fakulti sediakan lepastu pihak fakulti uruskan semua..

      Delete